PSK-4.jpg

Wanneer en waar kan ik kaarten kopen?

Vanaf vrijdag 1 maart 2019 om 13.00 uur kunt u via de ticketshop op deze website een kaart kopen voor deelname aan de Pieter Stuyvesant Kuiertocht op 1 juni.
Ook aan de start zijn kaarten verkrijgbaar. Dan kunt u echter niet zelf uw starttijd kiezen. U wordt dan ingedeeld in een groep waar nog plaats is. 

 
Wanneer krijg ik mijn stempelkaart?

Na uw online inschrijving krijgt u meteen een e-mail met uw startbewijs (of startbewijzen als u meerdere kaarten heeft gekocht). Print deze uit en neem mee naar de start. Aan de start wisselt u ze in voor uw stempelkaart(en). Let op: koopt u meerdere kaarten, print dan alle startbewijzen uit. Elk startbewijs heeft namelijk een unieke code die aan de start wordt gescand. Zonder deze code ontvangt u geen stempelkaart. De stempelkaart is tevens de routekaart.   


Welke routes zijn er?

Er zijn dit jaar vier routes: 12, 20, 30 en 40 kilometer.


Waarom kost deelname 15 euro?

De Pieter Stuyvesant Kuiertocht is vooral een gezellige tocht. Wij besteden veel aandacht aan entertainment, veiligheid en faciliteiten onderweg, zoals EHBO, voldoende toiletten, muziek en we zorgen voor een aantal traktaties.  

 
Waarom zijn er verschillende starttijden?

Elke route verdelen we in verschillende startgroepen, van maximaal 200 personen per groep. Deze groepen starten ongeveer 10 minuten na elkaar. Dit doen we voor een goede spreiding van de wandelaars over de route. Zo loopt u niet te dicht op elkaar, kunt u goed in uw eigen tempo lopen en wordt het niet te druk bij de stempelposten, toiletten en eetgelegenheden.

 

Ik heb een kaart gekocht, maar wil graag op een ander tijdstip starten. Kan dat?

U kunt alleen starten op het tijdstip dat op uw ticket staat. Wilt u toch op een andere tijd starten, probeer dan eerst zelf met iemand te ruilen (bijvoorbeeld via een oproepje op Facebook). Als dat niet lukt, kunt u contact opnemen via . Wij kijken dan wat er mogelijk is. Uw voorkeur voor een starttijd kunnen we dan niet garanderen. U kunt alleen starten in een groep waar nog plek is. 

 

Ik heb een kaart gekocht, maar kan toch niet meedoen. Krijg ik mijn geld terug?

Wij nemen geen kaarten terug. Alleen bij een medische calamiteit kunnen wij op vertoning van doktersverklaring uw kaart terugnemen. Bekijk ook onze voorwaarden.
Wel mag u uw kaart zelf doorverkopen aan iemand anders.

 

Ik heb mijn ticket niet ontvangen, wat nu?

Heeft u uw startbewijs online besteld en betaald, maar geen e-mail ontvangen met uw ticket? Controleer dan eerst de map met spam in uw mailbox. Zit de mail met uw ticket(s) ook daar niet in?
Mail dan naar  en geef uw naam, adres, aantal kaarten en starttijd door. 

 

Kan ik overnachten in de buurt van de start en finish? 

Er zijn diverse overnachtingsmogelijkheden in de regio. Bij Overnachten hebben wij een selectie aangegeven.

 

Kan ik met het openbaar vervoer komen? 

Vanaf het NS-station in Wolvega rijdt een gratis pendeldienst naar de startlocatie en vice versa. Deze busjes rijden op de treintijden. 

 

Kan ik onderweg water bijvullen?

Wij zorgen voor verschillende watertappunten op de routes. Op de route-/stempelkaart staan de watertappunten aangegeven.

 

Kan ik onderweg naar het toilet?

Op diverse plekken staan toiletten. Op de route-/stempelkaart staan de toiletten aangegeven.

 

Mag ik mijn hond meenemen?

Honden mogen meewandelen, alleen als ze zijn aangelijnd. U bent zelf verantwoordelijk voor het direct opruimen van uitwerpselen. Zorg dat overige wandelaars geen overlast hebben van uw hond of zijn/haar uitwerpselen.

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Mail dan naar:

Algemene vragen:
Vragen over uw aankoop/startbewijs: